Eerder hebben we gesproken over hoe vakbeurzen en publieksbeurzen digitaal vermogen kunnen opbouwen. Het eigenaarschap van beurstitels verschilt nogal. In bepaalde gevallen is de beurslocatie zelf ook eigenaar van de titel (‘owned’), maar in andere gevallen host de beurslocatie de titel van een externe partij (‘operated’). Dit levert verschillende uitdagingen en kansen op voor het opbouwen van Digitaal Vermogen.
In het bruisende landschap van de beurzensector in Nederland heeft de digitale revolutie een onmiskenbaar stempel gedrukt. In een tijdperk waarin alles digitaal wordt, is het van cruciaal belang voor beurzen om zich aan te passen, te innoveren en de kracht van digitaal vermogen te omarmen. We hebben gekeken hoe zowel vakbeurzen als publieksbeurzen de volgende stappen zouden moeten maken.
In deze reeks van columns en artikelen over digitaal vermogen en bedrijfswaarde hebben we het veelvuldig over het opbouwen van (digitale) relaties met fans (potentiële klanten) via digitale kanalen zoals websites, apps, social media en e-mail nieuwsbrieven. Het cruciale element hierin is natuurlijk het verdienmodel: hoe ga je verdienen aan het leveren van diensten of […]
Hoe meet je de efficiëntie van een digitale organisatie? In de afgelopen drie jaar hebben wij verschillende organisaties onder de loep genomen. Uit de verschillende scans ontstonden sleutelindicatoren over efficiënt gebruik van de digitale wereld. Om goed te kunnen sturen als bedrijf in een digitale wereld zouden managementteams van kleine of (middel) grote organisaties naar […]
Negen van de tien consumenten koopt een product of neemt een dienst af bij een bedrijf dat zij volgen op social media. Bovendien geeft 75 procent elk jaar méér geld uit aan bedrijven die zij volgen. Kortom: wie consumenten wil binden en hogere, dan wel stabiele, omzetten wil realiseren, moet zijn digitale reputatie op alle […]
Nieuwe apps, nieuwe features, hippe gadgets, alles verstorende technologie, we laten ons graag verleiden door de belofte van het nieuwe, door de trends die we niet willen missen. Helaas zie ik digitale transformatie en innovatieprogramma’s vaak stranden bij het enthousiast maken voor de mogelijkheden en het doen van enkele experimenten. Na een tijdje eindigen vele […]
Versneld door corona heeft digitalisering een hoge vlucht genomen. De plaats waar je je bevindt wordt steeds minder relevant voor aanwezigheid. Expovisie-columnist Ernst Keyzer vraagt zich af: gaan nieuwe technologieën zoals metaverse en NFT ook de eventbranche veranderen of zelfs verstoren? Al jaren leid en adviseer ik bedrijven bij het omgaan met dit soort vragen. […]